Jak znaleźć i zoptymalizować swoje MVP (najbardziej wartościowe strony)

Twoje najbardziej wartościowe strony mogą mieć największy wpływ na biznes. Dowiedz się, czym są MVP i jak je zoptymalizować tutaj. Z każdą stroną internetową zawsze istnieje większa możliwość optymalizacji niż czas lub zasoby do wdrożenia. Firmy różnej wielkości muszą być w stanie skutecznie priorytetyzować koncentrację, energię i wydatki w obszarach, które mają największy potencjalny wpływ.

 

Konsekwentne i szybkie identyfikowanie i optymalizowanie stron, które są najcenniejsze (MVP) to umiejętność, która wymaga ciągłej uwagi i jest zbyt często pomijana. Należy osiągnąć równowagę między procentem czasu spędzonego na testowaniu, eksperymentowaniu i tworzeniu nowych potencjalnych MVP a utrzymaniem sprawdzonych zwycięzców. W tym artykule dowiesz się, jak przyspieszyć proces odkrywania i optymalizowania MVP w uporządkowany i metodyczny sposób.

Co to są „Najbardziej wartościowe strony” (MVP)?

Mówiąc prościej, MVP to strony lub sekcje Twojej witryny, które mają największy wpływ na biznes. W niektórych przypadkach Twoi MVP mogą jeszcze nie istnieć; jest to coś, co można odkryć dzięki analizie luki w treści i ciągłej rozbudowie witryny opartej na kluczowych zestawach danych.

 

W przypadku witryn niezwiązanych z e-commerce MVP tradycyjnie obejmowałyby takie strony, jak:

  • Strona główna .
  • Skontaktuj się z nami .
  • O nas .
  • Podstawowe strony serwisowe.
  • Strony docelowe lokalizacji.
  • Główne strony eksperckie (białe księgi, przewodniki, zasoby informacyjne wymagane w trakcie rozmowy).
  • Strony demonstracyjne lub ofertowe.

W przypadku witryn e-commerce, strony takie jak strona główna, kontakt z nami, o nas, lokalizacjach docelowych itp., są nadal prawdopodobnymi MVP. Jednak zostanie położony dodatkowy nacisk na główne cele komercyjne i obszary generujące przychody w witrynie, które są niezbędne dla dochodu. Często obejmują one mieszankę stron na poziomie kategorii i produktów oraz prawdopodobnie kluczowe elementy tematyczne witryny, w których marka musi być najbardziej widoczna dla odbiorców. Może to obejmować rozwiązywanie problemów, problemy odbiorców i inne warstwy treści – w tym porównania i ocenę – które pomagają ludziom przejść przez ścieżkę poszukiwania informacji i kupowania.

Jak zdecydować, na których MVP się skupić?

MVP muszą być ściśle powiązane z Twoimi celami biznesowymi i tym, jak przekłada się to na online – Twoje najpopularniejsze strony niekoniecznie są MVP, jeśli nie kierują ruchu tam, gdzie powinien, ani nie pomagają Twojej firmie osiągnąć wymiernych wyników biznesowych.

 

Jeśli szukasz wyeksponowania marki, Twoje najbardziej wartościowe strony będą zupełnie inne niż zestaw celów nastawionych na przychody. Ważne jest, aby mieć wystarczająco szerokie podejście do istotnych metryk, aby następnie zastosować je w procesie podejmowania decyzji. Jeśli wybór MVP jest nowym tematem dla Ciebie i Twojej firmy, sugeruję przyjrzenie się raportom, na których obecnie się koncentrujesz (online i offline), i jakie pomiary są konsekwentnie podkreślane w celu przeglądu postępów w Twojej organizacji.

Jak znaleźć MVP

Gdy będziesz mieć jasność co do metryk lub kluczowych pomiarów sukcesu, znacznie łatwiej będzie zdecydować, które strony staną się MVP i ocenić nowe strony priorytetowe lub zmiany w MVP w czasie. W przypadku wskaźników widoczności, takich jak wyświetlenia online, współczynniki klikalności, liczba wyszukiwań, kliknięcia i inne obszary, takie jak średnia pozycja strony lub hasła, przydatnym narzędziem jest Google Search Console.

 

W przypadku danych po kliknięciu, takich jak ruch, zdarzenia w witrynie, realizacje celów, zakupy, współczynniki odrzuceń itp., często głównym celem jest Google Analytics. Istnieje wiele innych narzędzi do bardziej szczegółowych zadań związanych z wyborem MVP, takich jak porównanie konkurentów, wzrost linków zwrotnych i inne obszary, takie jak doświadczenie użytkownika. Ahrefs i Semrush są dobrymi punktami wyjścia, jeśli potrzebujesz rozszerzyć swoją kolekcję danych.

 

Optymalizacja najcenniejszych stron

Optymalizacja ma wiele form i daje niezliczone, obiektywne wyniki. Jak można się spodziewać, rodzaj działań optymalizacyjnych, które podejmujesz, jest ściśle dopasowany do zamierzonych zysków, które zamierzasz osiągnąć, nadrzędnego celu danej strony lub treści, a także innych czynników, takich jak wdrażany kanał marketingowy.

 

Ważne jest, aby mieć różnorodny i spójny sposób patrzenia na wyniki w głównych kanałach marketingowych i oceniać je w połączeniu z jasnymi i inteligentnymi celami. Z każdym kanałem wymagane są tradycyjne i podstawowe taktyki optymalizacji. Zawsze sugeruję zacząć od podstaw/podstaw lub poszukać ekspertyzy w profesjonalnej agencji.

 

Przykładowa optymalizacja MVP – strona główna

Zagłębmy się w kilka praktycznych porad dotyczących optymalizacji na jednym z najczęstszych MVP – stronie głównej. Strona główna może spełniać wiele funkcji, jako często chwytliwe miejsce wejścia na stronę internetową i jedna z najbardziej ruchliwych i widocznych stron. Początkowo (wstępna optymalizacja) musisz zdecydować, jaką rolę i funkcję musisz zmaksymalizować, aby strona była testowana i rozwijana.

 

Typowe funkcje strony głównej, na przykład:

*Rozwijaj i buduj świadomość witryny pod kątem marki i ogólnych (często nowszych/mniejszych) tematów. Dane obejmują: wyświetlenia, średnią pozycję strony i kluczowych terminów, CTR, wizyty.

*Kieruj użytkowników na strony o wpływie na reklamy. Dane obejmują współczynnik odrzuceń, strony na wizytę, czas spędzony na stronie, zdarzenia (takie jak zdarzenia kliknięć z wezwania do działania).

*Doświadczenie użytkownika/użyteczność. Dane obejmują podstawowe wskaźniki internetowe , współczynnik wyjść i powiązane elementy wymienione powyżej.

*Zbuduj zaufanie, wiedzę i autorytet. Dane obejmują czas spędzony na stronie, przeglądane strony, kliknięcia zdarzeń, kluczową interakcję na stronie.

*Sprzedawaj/promuj produkty i usługi o wysokim ROI. Dane obejmują ruch, przychody, transakcje, kliknięcia prowadzące do konwersji oraz idealny wpis/postęp podróży użytkownika.

 

Zazwyczaj strona główna zawiera kilka kluczowych elementów, które wymagają iteracyjnego testowania, udoskonalania i ulepszania. Jak zawsze, przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian musisz upewnić się, że masz niezbędne dane do obsługi wszelkich testów hipotez lub aktualizacji opartych na doświadczeniu.

 

Elementy, na które chcesz poświęcić czas i zasoby na stronie głównej, mogą obejmować:

*Reklamy organiczne i płatne.

*Na nagłówkach stron.

*Wstępne przewijanie treści.

*CTA.

*Hierarchia treści.

*Świeżość i głębia treści.

*Sygnały zaufania, recenzje, referencje, studia przypadków, dowód społeczny i walidacja.

*Interakcja ze stroną.

*Nawigacja (główna/podrzędna).

*Treść wizualna (rozmieszczenie, zastosowanie, odmiana, typy treści).

 

MVP jako podejście ciągłe i iteracyjne

Podobnie jak większość (jeśli nie wszystkie) optymalizacji stron internetowych i marketingu, MVP powinni stanowić zawsze część Twojej strategii marketingu cyfrowego.

 

Procent skupienia będzie się różnić w zależności od aktywnych priorytetów, sezonowości i szerszych czynników wyzwalających firmę i branżę, ale głównym wnioskiem powinna być świadoma decyzja o zmniejszeniu lub zmianie uwagi w ramach podejścia.

 

Jeśli nie jest możliwe uwzględnienie comiesięcznego MVP w planie marketingowym, będziesz chciał upewnić się, że przeprowadzana jest podstawowa (szybka/prosta) kontrola wydajności w stosunku do oczekiwań, aby zmiany danych nie zostały przeoczone niezależnie od aktywnego skupienia się na tych stronach .

 

Podsumowanie

Najskuteczniejsze jest ciągłe podejście do optymalizacji najcenniejszych stron (MVP). Te cenne strony mają znaczący wpływ na biznes i handel oraz wymagają spójnych i niezawodnych sposobów oceny, udoskonalenia i poprawy wydajności poprzez optymalizację. Twoje MVP będą się różnić, ale istnieją podobieństwa obejmujące większość witryn w tym, co czyni MVP.

 

Identyfikacja i optymalizacja tych stron będzie się różnić pod pewnymi względami, ale należy wziąć pod uwagę spójne czynniki. Zawsze patrz na dopasowanie MVP do celów firmy i celu strony, jeśli chodzi o metryki i pomiar wydajności MVP. W razie wątpliwości poszukaj niezależnej ekspertyzy od uznanych i zaufanych agencji, które mogą pomóc w opracowaniu strategii i metod kontroli zdrowia, które mogą już być stosowane.